Vlasy a pokožka

Zdravé letné opaľovanie: Ako dosiahnuť krásnu čokoládovú pokožku bez rizika? Máme pre vás TOP 4 triky!

Zdravé letné opaľovanie: Ako dosiahnuť krásnu čokoládovú pokožku bez rizika? Máme pre vás TOP 4 triky!

Leto je tu a s ním aj túžba po krásnej, čokoládovej pokožke. Aj keď všetci vieme, že opaľovanie nie je zrovna najzdravšia záľuba, k letu jednoducho patrí. Ako si však užiť slnko bez toho, aby sme riskovali svoje zdravie? Prinášame vám niekoľko tipov, ako sa opaľovať bezpečne a zároveň dosiahnuť vytúžený bronzový odtieň!

1. Betakarotén – Tajný pomocník pre rýchlejšie opálenie

Ak chcete dosiahnuť rýchlejšie a zdravšie opaľovanie, siahnite po betakaroténe. Tento silný antioxidant nielenže podporuje tvorbu melanínu (pigmentu zodpovedného za opálenie), ale tiež chráni pokožku pred škodlivými účinkami UV žiarenia. Nájdete ho napríklad v mrkve, sladkých zemiakoch či v doplnkoch stravy.

2. Správny čas na zdravé opálenie

Aby ste minimalizovali riziko spálenia a poškodenia pokožky, vyhýbajte sa slnku medzi 11:00 až 15:00. Najlepšie je opaľovať sa ráno alebo neskoro popoludní, keď sú slnečné lúče menej intenzívne. Takto si zabezpečíte rovnomerné a postupné opálenie bez zbytočného rizika.

3. Hydratovať, hydratovať, hydratovať!

Pri opaľovaní (a aj kedykoľvek inokedy) je kľúčové dodržiavať pitný režim. Dehydratácia môže rýchlo viesť k úpalu alebo iným zdravotným problémom. Pite dostatok vody a dopĺňajte minerály, aby ste udržali telo v rovnováhe. Skvelým riešením je naše chutné ReHydro, ktoré je dostupné v dvoch osviežujúcich príchutiach melón a ríbezľa. Tento chutný nápoj vám dodá potrebné elektrolyty a schladí vás počas horúcich letných dní. 

4. Stále omieľané, no aj tak často podceňované používanie SPF a správna hydratácia pokožky po opaľovaní

Nepodceňujte silu ochranných faktorov! Používajte opaľovacie krémy s dostatočne vysokým SPF, aby ste chránili svoju pokožku pred škodlivými UV lúčmi. “Šestka” naozaj nestačí. A po opaľovaní taktiež nezabúdajte na dostatočnú hydratáciu pokožky. Použite upokojujúce a hydratačné krémy alebo gély, aby ste obnovili vlhkosť a zabránili vysušeniu pokožky. Vaša pokožka vám bude vďačná!



Užite si leto a slnko zodpovedne! 🌞

Ako sa správne opáliť

Ako sa správne opáliť

Letné aktivity na slnku nesú so sebou množstvo príjemného. Jednou z príjemných letných aktivít je aj opaľovanie. To však so sebou nesie aj množstvo rizík, o ktorých ste možno nevedeli. Pokožka vystavená intenzívnemu UV žiareniu často vysychá, praská, tvoria sa na nej pigmentové škvrny, je oslabená a urýchľuje sa jej starnutie. Spálená pokožka predstavuje aj zdravotné riziko.

Každý z nás sa s tým už stretol. Prvé slnečné lúče nás vytiahnu do prírody, do lesa, na hory či k vode. Tešíme sa z hrejivých lúčov a zabudneme pri tom na to, aké nebezpečné vedia byť.

Nie je to len začervenaná pokožka čo nás trápi. Podstatná je aj bolesť spáleného miesta, ktorá nám signalizuje problém. 

Je potrebné starať sa o pokožku pred, počas aj po tom ako je pokožka vystavená extrémnym podmienkam. Či už je to chlad, teplo, vlhko alebo spomínané slnečné žiarenie. 

Vitamíny B, B3 a B12

Komplex vitamínov skupiny B, vrátane B12 a kyseliny listovej, ktoré vám dodajú energiu, zabezpečia správnu funkciu metabolizmu. Vitamín B3 pomáha udržať v pokožke vodu a zabraňuje jej vysychaniu. Vitamín B12 prispieva k minimalizácii a regulácii tvorby tmavých pigmentových škvŕn.

Vitamíny C a D

Pokiaľ je pokožka vystavená slnečnému žiareniu je pre ňu veľmi podstatný aj vitamín C. Tento antioxidant je najznámejší a najviac rozšírený. Ak je však pokožka vystavená UV žiareniu dokáže významne znížiť hladinu vitamínu C. Naopak tvorba vitamínu D sa pomocou slnečných lúčov zvyšuje, nie však v dostatočnom množstve pre potreby ľudského organizmu. Vitamín C sa zároveň zapája v procese tvorby kolagénu, ktorý je významný pre pevnosť a pružnosť pokožky, ale aj vnútorných orgánov, šliach a väzív. Vitamín D ovplyvňuje vstrebávanie vápnika a fosforu, pôsobí antikarcinogénne a je účinný pri liečbe niektorých ochorení kože. 

Ďalším významný antioxidantom, ktorý vám prospeje pri intenzívnom vystavení slnečnému žiareniu alebo pri opaľovaní, je vitamín E. Pomáha redukovať voľné radikály a významne prispieva k ochrane bunkových membrán. Na pokožke sa prejaví zlepšením textúry a spomalením jej starnutia. Spolu s vitamínom C, navyše, predlžujú pretrvávanie pigmentácie kože, čo znamená, že vaše opálenie si užijete oveľa dlhšie.

Jarné vypadávanie vlasov, dá sa mu predísť?

Jarné vypadávanie vlasov, dá sa mu predísť?

Vlasy. Krátke, dlhé, blonďavé či čierne, sú považované za korunu krásy. Vlasy sú našou dôležitou súčasťou. Ich kvalita, lesk, zdravie, farba, hustota či dĺžka sú častou témou mnohých žien i mužov. Menej príjemnou témou však je ich vypadávanie. Prečo vlasy vypadávajú? Ako zistím, že trpím nadmerným vypadávaním vlasov? Dá sa tomu zabrániť?

Rastový cyklus vlasu

Rastový cyklus má svoje 3 hlavné fázy: 

Anagén - rastová fáza. Každý vlas rastie priemerne 3-7 rokov. 

Katagén - takzvaná prechodná fáza. Vlas sa v nej nachádza približne 2-4 týždne.

Telogén - konečná fáza - vypadnutie vlasu. Približne 10% z našich vlasov sa nachádza v tejto fáze. 

Vypadávanie vlasov je úplne prirodzené a patrí k rastovému cyklu vlasu. Denne strácame v priemere 50-100 vlasov. Ak ale zbadáte väčšie množstvo vypadnutých vlasov, je možno načase spozornieť a zamyslieť sa, v čom tkvie problém. 

Sezónne vypadávanie vlasov

Zatiaľ čo v prírode na jar všetko ožíva a začína kvitnúť, vaše vlasy to “cítia” úplne inak. 

Nadmerné vypadávanie vlasov spoznáte veľmi rýchlo. Odrazu vídate svoje vlasy úplne všade, na podlahe, oblečení či v posteli. Na hrebeni vám ostávajú priam celé chumáče a o kúpeľni ani nehovoriac. 

Netreba však panikáriť, nejde o nič neobvyklého. Na jar zvyknú vlasy padať viac hneď z viacerých dôvodov. 

Vyčerpaná pokožka 

O vlasoch sa vravieva, že sú prírodou, okrem ohňa, takmer nezničiteľné. Nedokáže ich zničiť mráz, vysoké teploty, ani voda. To však neznamená, že nie sú týmito vplyvmi oslabené. Počas mrazivej zimy pokožka na celom tele a áno, aj na hlave, veľmi trpí. Nízke teploty pokožku veľmi vysušujú a na jar z tohto dôvodu môžete zaznamenávať zvýšené padanie vlasov. Predísť tomu môžete zvýšenou hydratáciou počas zimných mesiacov.

Pokles melatonínu 

Melatonín je v podstate spánkový hormón. Zatiaľ čo v zime ho máme dostatok, na jar jeho produkcia klesá. Náš spánok môže preto na jar strácať na kvalite, čoho výsledkom sú aj problémy s našou korunou krásy. Vlasy pre svoje zdravie totižto potrebujú kvalitný a dlhý spánok. Ak cítite, že máte problémy so spánkom, vyskúšať môžete napríklad CalMag s melatonínom

Nesprávne stravovanie 

Počas zimy často zabúdame na zdravé stravovanie. Hrubé svetre, kabáty, skrývajú všetko potrebné a potom sú tu… VIANOCE. Vyprážané jedlá, majonézový šalát či “more” koláčov, neprospievajú ani nášmu telu, ani vlasom. 

Vlasy potrebujú pre svoj rast dostatok vitamínov, minerálov a taktiež vody. Preto nezabúdajte na dostatočný pitný režim. Vlasom a celkovo telu, doprajte vyvážený jedálniček, plný ovocia, zeleniny, orechov či rýb. Vlasom veľmi prospieva dopĺňať vitamíny ako napríklad A, B, C, D, E, železo, selén, biotín či zinok

Ako zistím, že sa jedná “iba” o sezónne vypadávanie vlasov? 

Sezónne vypadávanie vlasov je tzv. “Difúzne”, to znamená, že vám vlasy vypadávajú po celej hlave rovnomerne. Ak však spozorujete vypadávanie vlasov iba na určitých miestach a vytvárajú sa vám lysiny, odporúčame tento problém konzultovať s lekárom. Problémom môžu byť napríklad hormonálne zmeny, menopauza, problémy s pokožkou hlavy, nesprávne a drastické redukčné diéty, lieky, ochorenia, či nesprávna starostlivosť o vlasy. 

Moja osobná skúsenosť

Keď som si po prvýkrát všimla, že moje vlasy padajú omnoho viac ako obvykle, spanikárila som. Nikdy predtým mi vlasy v takom množstve nepadali a zrazu som ich nachádzala úplne všade. Samozrejme, začala som mať hororové myšlienky, ako mi vypadajú všetky vlasy a rýchlo som začala pátrať čo je dôvodom a ako tomu zabrániť. Vtedy som sa dočítala o jarnom vypadávaní vlasov a trochu ma ukľudnilo, že sa jedná o prirodzený jav. Každopádne som však chcela pre zdravie a rast svojich vlasov urobiť čo najviac, a preto som sa rozhodla siahnuť po Kolagéne na krásu. Okrem toho, že nadmerné vypadávanie vlasov časom úplne ustúpilo, výrazne sa mi zlepšila aj kvalita nechtov. Nechty sa mi od útleho detstva štiepili a niekedy aj veľmi bolestivo lámali, čo mi napríklad pri hre na kontrabas spôsobovalo nemalé problémy. Odkedy som však začala pravidelne užívať kolagén, nechty sa mi prestali štiepiť, sú pevnejšie a rýchlejšie rastú. 

Pri vypadaní vlasov je najdôležitejšie správne určiť jeho pôvod, iba vtedy viete, ako ho zastaviť a užívať si bezproblémovú hrivu :)